پس از درک مفاهیم اولیه توسعه فردی اولین رویایی این است که واقعا نقطه آغازین کجاست؟ بهترین زمان برای شروع دقیقا چه زمانیه؟ اول روز سال ، اول ماه ، اول هفته و یا روز تولد !

آیا باید همه اتفاقات زندگی مان ثابت و آرام باشد تا برای شروع آماده باشیم؟

آیا واقعا اون آرامشی که در ذهن ماست هیچوقت اتفاق خواهد افتاد؟

پس چه زمانی و از کجا شروع کنم؟

پاسخ به این سوالات فقط یک جمله است: از همین لحظه شروع کن! هر جایی که هستی! هر اتفاقی که افتاده مهم نیست فقط شروع کن!

گاهی اوقات بعد از روشن شدن جرقه در درونمان با تعویق انداختن زمان جرقه را رو به خاموشی هدایت می کنیم ، جرقه درونی شما نیاز به شعله ور شدن دارد. راه طولانیست پس زمان را از دست ندهید، تعلل نکنید. اولین قدم هدف گذاری می باشد. دو نوع هدف در زندگی هر یک از ما وجود دارد اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت.

اهداف بلند مدت مقصدی نهایی است  رسیدن به آن و برنامه ریزی برای آن زمان بر و ملزم صرف انرژی بیشتری می باشد.

اهداف کوتاه مدت اون مقاصد کوچک تری هستند که رسیدن به اون ها ما را برای مقصد بزرگ و بلند مدت مون آماده خواهد کرد. اگر هدف شما خیلی بزرگ هست و رسیدن به اون زمان بر و فکر می کنید ممکنه خسته بشید یا ناامید دست به کار بشید اون رو اهداف کوچک تری تقسیم کنید و برای طی کردن هر بخشی از مسیر به خودتون پاداش بدید از خودتون قدردانی کنید.

تکنینیک ها و روش های بسیار زیادی برای هدف گذاری وجود دارد که شما تنها با یک سرچ ساده می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید، ما در اینن مقاله سعی کردیم ساده ترین و سریع ترین راه حل را برای هدف گذاری به شما پیشنهاد بدهیم.

یک کاغذ بردارید و پنج ستون در آن تشکیل دهد یک ستون هدف های کوتاه مدت خود را بنویسید روبه رو هر هدف در ستون دوم  بنویسید چه مهارت هایی برای رسیدن به هدف شما نیاز است و در ستون سوم بنویسی چه میزان از توانایی های مورد نیاز را دارید در ستون چهارم یادداشت کنید  به چه مهارت های دیگر نیاز دارید، ستون پنجم رو اختصاص بدید به میزان زمانی که پیش بینی می کنید برای کسب مهارت و رسیدن به هدف تون و در ستون پنجم  پاداش انجام اون کار به خودتون و احساسی رو که بعد از رسیدن به هدف تون را خواهید داشت یادداشت کنید.

این ساده ترین شکل هدف گذاری است که توسط رها رشد به شما پیشنهاد می شود. همین الان به صفحه کاربری خود برید و از قسمت پکیج ها برگه هدف گذاری به سبک رها رشد رو به صورت رایگان دانلود کنید و اگر هم سوال خاصی دارید از طریق بخش مشاوره با ما در ارتباط باشید.

زمان رو از دست نده!

لطفا نظرات خود را باما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *