اصل اول

تنفس صحیح:

زمان خود را طوری تنظیم کنید که حداقل سه بار در طول روز و هر بار به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در یک محیط آرم قرار بگیرید، اگر در محل کار هستید سعی کنید از یک موسیقی ملایم و آرامش بخش استفاده کنید، ذهن خود را از دغدغه و کارهای روزمره خود به مدت چند دقیقه دور کنید و دم های عمیق و بازدم های طولانی فراموش نشود.

نکته: روزهای ابتدایی انجام اینکار تمرکز کامل و فکر نکردن به موضوعات و دغدغه های روزمره تقریبا ناممکن به نظر می رسد شما هر بار که چشمانتان را میبندید حجمی از افکار به سراغ شما خواهند آمد و خروج آن از ذهنی امری بعید به نظر می رسد، نگران نباشید از این کار دست نکشید به خودتان فشار نیاورید افکارتان را نگاه کنید و سعی کنید آن ها را بدون قضاوت در ذهن خود نگه دارید. ذهن خود را مشغول شمردن تعداد نفس ها و تمرکز به دم و بازدم کنید، بعد از گذشت ۱۰ روز شما کم کم کنترل ذهن خود را به دست خواهید آورد.

شما پس از گذشت زمان در حدود ۲۱ روز قادر خواهید بود این زمان را به ۱۵ دقیقه رسانده و در طی این مدت ذهن خود را از هر گونه استرس، تنش و اضطراب پاکسازی کنید. پس از انجام اینکار به صورت مستمر شما میتوانید بهره وری خود را برای انجام کارهای طولانی که نیاز به انرژی زیادی دارید آنالیز کرده و اثر تنفس صحیح که اکنون به عنوان ساده ترین نوع مدیتیشن از آن نام می بریم در زندگی خود مشاهده کنید.

اصل دوم

شکرگزاری:

حتما ای جمله معروف را به خاطر می آورید:“شکر نعمت ، نعمتت افزون کند”

یکی از اصول مهم در زندگی شکرگزاری و توجه داشته ها و فراوانی هایی که همه ما در زندگی خود از آن بهره مند هستند ولی به دلیل عدم تمرکز و استرس ها و فشارهای وارده در طول زندگی همیشه به فکر نداشته هایمان هستیم غافل از اینکه راه رسیدن کلید قل نداشته ها و کمبودهایمان قدردانی کردن از داشته هایمان است، هر روز صبح از خواب که بیدار می شوید، در رختخواب دوباره چشمان خود را ببندید سه نفس آرام و عمیق بکشید ، دستان خود را روی قلبتان بگذارید و با تمام وجود از خداوند بابت طلوعی دیگر سپاس گزاری کنید یادمان باشد هر طلوع فرصتی تازه برای شروع تازه است. سپس به آرامی چشم هایتان را باز کنید و یک تکه کاغد و قلم را بردارید روی آن ۱۰ مورد ااز چیزهای بزرگ و کوچکی که در زندگی خود به خاطر آن ا خداوند متعال را شکر گزار هستید بنویسید، سعی کنید این تکه کاغذ را در طول روز همراه خود نگه دارید و هر از گاهی به آن نگاهی بیاندازید. این کار را به مدت ۲۱ روز به صورت مداوم انجام دهید و پس از آن معجزه شکرگزاری در زندگی خود را لمس خواهید کرد.

اکنون نوبت شماست توان و عزم خود را به کار ببندید و از همین لحظه شروع کنید.

لطفا نظرات خود را باما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *