یکی از دشوارترین مراحل بعد از مشخص شدن هدف و نوشتن یا طراحی مسیر رسیدن به هدف تعهد و پایبندی به آن می باشد. بسیاری از ما حتی با داشتن هدفی روشن و مسیر مشخص باز در رسیدن به اهداف خود ناکام می مانیم. و سوال بزرگ این است که چرا نتوانستم کارهایم را به سرنجام برسانم؟

آیا به اندازه کافی انگیزه نداشتن؟

آیا زمان نداشتم؟

آیا به میزان کافی هدف خود را دوست نداشتم؟

اگر پاسخ شما به یکی یا تمامی سوالات بالا مثبت بود در مقالات بعدی به تک تک این موضوعات اشاره خواهیم کرد. و اگر پاسخ شما به این سوالات آری است و همه چیز برای شما فراهم بوده ولی باز هم نمیدانید چرا در مقابل هدف خود خلف وعده کرده اید پاسخ شما یک کلمه است :

*عادت*

ذهن ما و ناخودآگاه ما بسیار باهوش اند و شرایط را به گونه برای تصمیم گیری فراهم می کنند که شما را در حالت بسیار امن خود به دور از استرس و اضطراب نگه دارند. تغییر عادت کاری بسیار دشوار است ولی ناممکن نیست. تغییر عادات یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به برنامه ریزی، ایجاد محرک و انگیزه، زمان و انرژی دارد. و در عوض این تغییر شما دریچه ای جدید از توانایی کنترل و تسلط بر خود را باز می کنید که این احساس قدرت برای شما بسیار خوشآیند و انرژی زا خواهد بود. اثبات قدرت و توانایی شما به درونتان لذت بخش ترین و قوی ترین احساسی خواهد بود که شما تجربه خواهید کرد.

یک مثال برای شما میزنم برای خود برنامه بریزید که به مدت چهل روز صبح ها ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید. این کار برای خیلی ها ناممکن به نظر می رسد، خیلی ها پس از چند روز خسته شده و دیگر نمی توانند آن را ادامه دهد اما دسته دیگر با برنامه ریزی صحیح روزها را تقسیم می کنند آن ها ساعت بیداری خود را کم کم ولی مستمر کاهش می دهند به طور مثال سه روز اول یک ساعت، سه روز بهد ۱ ساعت و این روند گاهی را تا رسیدن به ساعت ۵ صبح ادامه می دند آن ها برای گول زدن و انحراف ذهن و ناخودآکاه خود انگیزه هایی مثل: ورزش صبحگاهب، پیاده روی یا حتی خرید نان تازه، ایجاد می کنند. و در پایان چهل روز بدون هیچ دغدغه یا فشار فیزیکی آن ها کامل سحرخیز شده اند.

اکنون نوبت شماست، از کدام عادت خود رنج می برید؟ به دنبال ایجاد چه عادتی در زندگی روزمره خود هستید؟

از عادات کوچک شروع کنید به صورت آرام ولی مستمر در جهت تغییر آن ها گام بردارید.اگر هنوز نمیدانید باید چگونه این کار را انجام بدهید. به صفحه کاربری خود رفته از طریق قسمت مشاوره با ما همراه باشید.

لطفا نظرات خود را باما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *