وقتی زندگی پرمشغله‌ای دارید یا تمام انرژی‌تان روی یک پروژه‌ خاص متمرکز می‌شود، دور از تصور نیست که این تعادل را از دست بدهید و به بخش‌های مهم زندگی به‌اندازه‌ی کافی توجه نکنید. با وجود اینکه برای انجام کارها به انگیزه و تمرکز نیاز دارید، اما اگر در این کار زیاده‌روی کنید، دچار ناامیدی و استرس شدید خواهید شد. اینجاست که برای ایجاد دوباره تعادل در زندگی باید به به فکر چاره باشید.

چرخه زندگی کمک می کند تا به هارمونی اصلی زندگی برگردید و توجه شما را به ابعاد زندگی بر می گرداند. همونطور که توی تصویر مشخص شده، برای هر بُعد ده سطح وجود داره که امیتازیه که شما از ۱ تا ۱۰ به اون بُعد از زندگیتون می دهید.

شغل و حرفه: چقدر از شغلی که دارید راضی هستید؟ آیا پیشه فعلیتون همونی هست که تصورش رو داشتید یا ترجیح میدید که تغییرش بدید؟ آیا نسبت به شغلتون حس رضایت و خوشحالی دارید؟

مالی: آیا درآمدتون کفاف نیازهای اولیه و سایر نیازهاتون رو میده؟ درگیر قرض و وام هستید یا نه؟ آیا از نظر شما پول تنها چیزیه که یک انسان رو خوشحال نگه میداره؟

سلامتی: از نظر جسمی و روحی چقدر خودتون رو سالم میدونید؟ حس و حالتون چجوریه؟ آیا از ظاهر و وزنتون راضی هستید؟ آیا ناراحتی جسمی خاصی دارید؟ چقدر ورزش میکنید؟

دوستان و خانواده: آیا دوستانتون به اندازه کافی حامی و با شما صادق هستند؟ آیا می‌تونید روی دوستیتون حساب باز کنید؟ چقد با دوستان و خانواده‌تون زمان می‌گذرونید؟

عاطفی: آیا یار عاطفی‌ای دارید؟ آیا با یار عاطفیتون خوشحال هستید؟

توسعه فردی: چقدر به توسعه فردیتون اهمیت می‌دید؟ آیا نسبت به تجارب جدید و یاد گرفتن مشتاق هستید؟

سرگرمی و تفریح: از زندگی لذت می‌برید؟ مشغول سرگرمی یا ورزش خاصی هستید؟ زمان خالی خودتون رو چطوری سپری می‌کنید؟

مشارکت اجتماعی: به دیگران کمک می‌کنید؟ کاری رو به صورت داوطلبانه انجام می‌دهید؟ چه میزان در جمع خانواده یا دورهمی‌ها و همسایگان یا کلوب خاصی که عضوش هستید فعال هستید؟

با ما همراه باشید تا بهتون یاد بدیم چطور شکل کلی تعادل زندگی تون را کشف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *